Benvinguts!

Benvinguts!
Em dic Cristina, tinc 20 anys i aquest és el meu bloc. Sóc una ex-alumna del CFGS d'Educació Infantil de l'Acadèmia d'Igualada i actual alumne del Grau de Mestre en Educació Infantil en la Universitat de Barcelona. En aquest bloc trobaràs tot una varietat d'entrades sobre la meva experiència tant en el cicle com en la universitat i el món educatiu i infantil.
No et tallis, tafaneja!

dimarts, 26 de gener del 2016

Coneixem més sobre la Síndrome de Down

El trimestre passat, a l'assignatura de "Desenvolupament cognitiu i motor" vam estudiar les diferents malalties que comporten un retard mental. Una d'elles és la Síndrome de Down, una malaltia produïda per una alteració en el parell de cromosomes 21, que en lloc de tenir dos cromosomes, en tenen tres
Degut a això, la nostra professora, la Diana, va proposar una xerrada que ens oferia un noi anomenat Quim, de 20 anys, que té aquesta síndrome. 
La xerrada ha estat aquest matí i m'ha semblat molt interessant. El Quim és un noi molt simpàtic i molt alegre, amb una capacitat per comunicar molt sorprenent.
En un moment concret de la xerrada el Quim ha dit una frase que m'ha agradat molt, que diu així: No m'agrada que la gent em digui discapacitat, jo puc fer tot el que fan les persones que no tenen Síndrome de Down. Jo no ho sé fer tot, perquè encara no m'ho han ensenyat. 
Em sembla una actitud molt positiva per part seva i demostra que tot és possible

Aquí adjunto una imatge divertida d'uns mitjons simulant la trisomia 21:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada